איך לבחור ריצוף לבית ? 

בחירת ריצוף לבית היא משימה לא קלה ומורכבת אשר דורשת עזרה של איש מקצוע בתחום הריצוף שיעזור לנו בבחירת הריצוף המתאים בהתאם לדירה. על מנת לבחור את הריצוף המתאים ממבחר הריצופים השונים חשוב לדעת איזה ריצוף מתאים לדירה שלנו ומהם הצרכים שלנו מהריצוף.

מהם סוגי הריצוף הקיימים בשוק?

קיימים כמה סוגי ריצוף לבית הכוללים ריצוף טבעי וריצוף מלאכותי.

הריצוף הטבעי כולל בתוכו: ריצוף שיש, צפחה, גרניט ובזלת. ואילו הריצוף המלאכותי כולל בתוכו את כל סוגי קרמיקה שונים שהמוביל והשכיח ביניהם הוא גרניט פורצלן.

מה חשוב לשים לב בעת בחירת ריצוף לבית?

בעת בחירת ריצוף בית יש לשים לב לדברים הבאים על מנת שנוכל ליהנות מהריצוף עצמו לאורך שנים רבות, דברים אלה כוללים:

דרגת שחיקות הריצוף בבית – מאחר שריצוף הבית הוא משטח שאנו דורכים אליו במהלך היום פעמים רבות, חשוב שהוא יהיה בעל דרגת שחיקות נמוכה על מנת שיישאר חזק ועמיד לאורך זמן. לכן חשוב לבחור ריצוף בית חזק ועמיד בפני שחיקה.

סוג הריצוף טבעי או מלאכותי – בעת בחירת ריצוף לבית חשוב לדעת איזה סוג ריצוף אתם רוצים טבעי או מלאכותי. ריצוף מלאכותי מכיל אבנים אשר מיוצרות באופן תעשייתי וכך ניתן למצוא את ריצוף פורצלן, לעומת זאת הריצוף הטבעי הוא ריצוף אשר נחצב מהאדמה והוא כולל את הגרניט והבזלת שהם ריצופים חזקים מאוד שגם מוסיפים רבות לבית.

יכולת ספיגת הריצוף- על הריצוף להיות בעל יכולת ספיגה גבוהה, כך שאם נשפך קפה או הילד חוזר עם בוץ הריצוף יוכל לספוג זאת בצורה הטובה והיעילה ביותר ולא ישנה את גוון צבעו במהלך הזמן. מעבר לכך ריצוף עם יכולת ספיגה גבוהה הוא נוח וקל לניקוי לעומת ריצוף עם יכולת נמוכה.

עיצוב וגודל המרצפות- לעיצוב המרצפות ישנה השפעה על המחיר עצמו, ככל שהעיצוב מפואר והמרצפות גדולות יותר כך המחיר של המרצפות יקר יותר וכן העבודה עצמה. לכן יש לקחת זאת בחשבון שמחיר למטר של מרצפות גדולות גבוה יותר מאשר מרצפות קטנות יותר.

תקציב הריצוף- מאחר שהתקציב מוגבל חשוב לעמוד בתקציב שהעמדנו ולא לחרוג ממנו. עמידה בתקציב תצמצם את האופציות השונות שאינן רלוונטיות מבחינת מחיר ותשאיר אותנו עם הריצוף שמתאים לנו.